S t o r y o f m y l i f e

September 30, 2011

The Uncertain Future

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 3:04 pm

URL, http://chellee89.blogspot.com

February 1, 2011

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 2:43 pm

Humans, are the weirdest creatures on earth.

Why is that so?

Because when they don’t get something they want, they start talking bad about that thing.
be it an item or a person.

And will only think that they’ve done the best things ever and have never thought about anything else other than themselves.

I used to have an ex, whom i cherish alot.

But the things he did, disgusts me.
Just because i don’t give him what he wants. *you-know-what-guys-need-right?*
I’m not a good girlfriend.
What kind of shit is all this?

And his friends, they don’t even help in anything to make us get back together.
But instead, because they are his friends, they help him.
Say all the bad things about me and all.
And HE, thinks that they are nice people because they accompany him when he’s down.
A good friend will never say things like that and would offer proper advises.

You think having sex before marriage is good just because you’ve done it with your boyfriend?
Seriously. You do whatever you want, and its my right to say NO!

Just because you don’t love your life, doesn’t mean i dont!
Haven’t you thought of the consequences?
i’ve even talked to my ex about the consequences.
Like, what if things happen?
And i was seriously shocked with his reaction and it was the most unreasonable and most irresponsible answer i’ve ever heard and is all coming from him.

And, there are also so many other reasons why the relationship didn’t work out.

first of all, is the distance.
i’m the only child of the family. and you want me to leave my family to a further place?
i love my family too and of course i want to be as near as them as they only have me as their daughter.
To his friend, just because you’re not close with your family and you love to stay with your boyfriend, that doesn’t mean i have to, okay?
just because you think its right, doesn’t mean i have to follow what you think.

i went back to him because i truly love him.
And you, his friend is also one of the reasons i left him.
because all in heart, he only thinks about you.
what about us?
I’ve tried forgetting all the sabotaging you’ve done.
But you just keep doing the same thing again and again.

there are a whole lot more.
but there’s no need for me to talk about it anymore as it is all in the past right now.

To the ex,
you may think you’ve done so much.
but think of my sacrifices.
Are they worthless?
Your friends’ words are much more important that those that i’ve ever done for you?

Seriously, think again.

Honestly, i’m glad that all of this is over.
And at least i can lead a normal life now.
A life of my choice.
and not living your life.

December 31, 2010

Happy Birthday, Mummy (:

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 3:50 am

A picture speaks a thousand words.
Happy Birthday, once again, mummy.
You may not see this, but my love for you is still higher than the skies and deeper than the seas (:

DSC04219

DSC04220

I love you, mummy.
and I wish you good health and happiness for the rest of your lives.

Taylors Lakeside University College

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 3:49 am

Had P1 revision class with Philip Woo and it was held at Taylors University College.
It is not as big as our very own TARC, but its definitely prettier / grand-er than TARC.

They have shops like Starbucks, Baskin Robbins, Old town, Wong Kok, …… there.
Imagine the amount of college fees you gotta pay.
Think also can faint.

DSC04193

Look at the lakeside view.
picture was taken during the evening about 6.10p.m.
pretty isn’t it?

DSC04196DSC04198 

DSC04200

YeeWah, LooShin and I.

DSC04203

SJBA SDS Self Discovery Children’s Camp 2010

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 2:54 am

Another year of children’s camp.
this time, I was a full-time facilitator. lol
as in, I was there the whole time and even stayed in the temple during the night with the kids.
3 days 2 nights if I didn’t remember wrongly.

It was a lil’ different from the other camps where the whole day is only about games games and games.
This one, we had all sorts of meditation, hymn singing, and other small small activities like how to cure headache, sea sick, etc etc.

P1040053P1040059

As usual,  started off with the registration, and allocation of rooms.

P1040061P1040062

P1040101P1040123

It started off with ice breaking, then sitting meditation

P1040183IMG_3736

Sleeping meditation and walking meditation.

IMG_3796IMG_3831

There’s this one activity where they give us a cup with the super thick condensed milk.
then the kids are asked to use a straw and try to suck the condensed milk.
and of course, it is difficult to do so.

and then, add in water to the condensed milk and stir it well.
They were asked to suck the thing again.
This time, it was easier.

Moral of the story is, water is very important to have a healthy life.

IMG_3848IMG_3859

Left : to cure headache.
Right : I forgot what is it for @@

IMG_4001IMG_4008

Facilitators (:

IMG_4042

Puja as in chanting

IMG_4044IMG_4052

and and, the proper way to eat every meal is to start off with a lil’ bit water, fruit, vegetable, meat/rice and finally the soup.

Right : Contemplation before and after meal. It is something like praying before and after meals.

IMG_4055IMG_4079

IMG_4157IMG_4158

IMG_4208

Group photo.

IMG_4213

IMG_4217

IMG_4218

IMG_4220

The group I was in charged of.

IMG_4222

IMG_4229

the kitchen ladies.
They were the preparers of all the meals.

IMG_4231

teachers and facilitators

P1040206

then it was time for hymn singing.
he’s damn good in singing, playing musical instruments like piano and guitar and on top of all that, he’s kinda cute! =X

P1040211

P1040214P1040217

P1040216P1040236

P1040240P1040257

and then, the kids all lined up for his autograph.
because he was once a winner in some buddhist hymn singing competition.

P1040258IMG_4242 

IMG_3951IMG_3950

Tho my final exam was few weeks away, it was all worth it.

November 17, 2010

Relative’s Wedding

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 10:44 am

Date: 13th November 2010
Venus: Malacca, Renaissance Hotel

Spot the date and the dress LOL!
The day before, I went MOS with the same dress.
You wanna know why?

It all started ….

On friday (12th Nov) evening, before I left home to MOS,
my dear ShingTsu called me.

ST: Ehh.. your friend coming already?
Me: Yeah yeah. Should be on the way. Oh btw, what are you wearing? Dress ah?
ST: Yeah wearing dress. You?
Me: I just cincai wear lor. Blouse and shorts. Shorts can one right right? cuz you said the place like so high class.
ST: Errr.. I dunno eh. I see my friends’ pictures when they go MOS they wear till damn nice lor. Somemore the place to high class and so strict (Don’t let people smoke in there). I dunno can wear shorts or not.
Me: ARR >< serious mehhh.. wait I go call my friend first.
ST: Wear dress lar. teman me wear lar..
Me: Buuttt.. I got no dress already wor.. Got one lar. but I need to wear for the dinner tomorrow ehh..
ST: Got no other dresses?
Me: Got.. but like not suitable.
ST: Just wear only lar. then tonight come back wash.
ME: eeeeee.. okay lar okay lar.

That was why I wore the dress to MOS, washed when I reach home. Thank god there’s sun early in the morning.
So there you go, same dress for the two days. HAHAHAHHAAH

PB131923

At grandma’s flats before heading to the dinner.

PB131927

Cookie *yummy*

PB131928

Cousins I suppose?

PB131930

Cousin Xing came along (:

PB131933PB131941

Yours truly (:

PB131956PB131970

the pretty decos

PB131957

GRAND PIANO WEI~

PB131974

confetti

PB131977

Xing and I in white (:

150565_1710788973314_1345810601_1802400_4704566_n148872_1710701731133_1345810601_1802245_7105116_n

They both look so cute together right? LOL

November 14, 2010

Awesome Friday Night (:

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 6:29 pm

My mother was away for a week. She went to Sabah to do some audit work.
Me, being really cheeky, decided to go clubbing as I have not been to the ones around Sunway.

Date : 12/11/2010
Venue: Euphoria – Ministry of Sound

A total of 6 of us (including myself) went and had the time of our lives.

IMG_3949

Dinner at some restaurant next to Kim Gary.
My first time finishing a huge plate of fried rice after about 1 month plus or 2.

guess what, we entered at 10.30p.m. and we’re like their 1st customer @@
the entire place was empty, except for the staffs HAHA

a few really funny things happened that night.
Let me start off with the first one.

5 of us (Excluding TiengWei) entered the club first.
Chris went to the washroom (if I didn’t remember wrongly),
and Marcus went out to call TiengWei
and waited for her outside because it was her first time there as well,

leaving MeiYan, ShingTsu and I standing at the table, sipping on Chivas and Coke.
Suddenly, 2 foreigners, one of the hotel guests, I suppose,
walked towards us, and said to us “ Can we buy you girls a drink? Just to say ‘Hi’ ”
Immediately without hesitation, we said No, thank you.

Probably they’re just being friendly, But taking a drink from someone you don’t know is a big “NO-NO” to me.
Awhile later, the 3 of them came back and we started playing games (where the loser will have to drink).

One of the guys (the foreigners) came back with a glass of brandy (I think),
those one shot kind of drink and placed it on our table and said its his treat @@

IMG_3958

From Left : Tieng Wei, Shing Tsu and I (:

IMG_3964IMG_3986

Chris and TiengWei.

IMG_3967

the girls (:

IMG_3968

♥♥♥

about 11.00 plus, more people started coming in.
the reason we went there early because TiengWei had to go back early as well.
By 12.00 plus, TiengWei had to leave already, but the dancefloor is still empty
and she wanted to hit the dancefloor first before heading back home.

all of them wanted to go straight to dancefloor except for me.
Paiseh lar ><
After all the persuasion, I followed them there and I kept laughing @@
We were the first to step into the dancefloor.
Kinda uncomfortable because you can feel like everyone’s looking.

Fortunately, minutes after that, people start coming in and we’re feeling more comfortable.
While we were all busy enjoying ourselves at the dancefloor, someone tapped my shoulder.
I turned around, to see this unknown guy.
He asked me whether I would want to dance with him and his friends @@

I stunned for 1 sec and immediately said No.
Chris quickly help me as well by saying “She’s Mine” LOL
Don’t get me wrong, we’re not together or what.
I’m no longer available and I ♥ my boyf (:
And he has a girlfriend too.
he’s just saying to help me from the weird guy.

IMG_3970IMG_3982

One thing I like about MOS is that it is a non-smoking club (:
My clothes don’t stink and so does my hair. hahaha
And and, it’s freakin’ cold there.
I kept having goose bumps and the liquor didn’t help.
The dancing didn’t help either. The whole night, there’s not even a single drop of sweat.

My drinking skills kinda improved I guess? At least I didn’t embarrass myself like the one in MOIS, Penang HAHAHAH 

November 2, 2010

I miss my long, straight hair :(

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 4:32 pm

The last time I ever straightened my hair was on the 25th of January. It stayed so straight until I chopped it like 1 month ago.
And after cutting it, my hair started to curl and its no longer as straight as before Sad smile 

34545_471884318985_804623985_6447166_2967157_n

16/7/2010 – Movie and Dinner with the primary classmates.
Look, after so many months, it is still so freakin’ straight.

13DSC0368164314_1618213055858_1252334224_1718553_5642330_n

Left: 7/7/2010 – During Yio’s birthday celebration at Feeling Café.
Centre: 22/8/2010 – Lik’s Convocation and JB’s 23rd Birthday.
Right: 25/9/2010 – My 21st Birthday Celebration at FullHouse, Pyramid.

After 8 months, my hair is still so straight.
Look at my hair now T.T

 

67462_491459911413_535041413_7019331_3231158_n73092_491457371413_535041413_7019224_4759082_n

Pictures taken during Wen’s 21st Birthday. 30/10/2010
So freakin’ horrible till I feel like chopping everything and become bold instead.

AAAARRRGGGHHHHHH…

But, luckily a cut above academy is doing a Deepavali promotion.
ONLY RM99 for rebonding.
will definitely be going there to settle my hair issues next week (:

The freakin’ huge purse. LOL

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 5:28 am

My friends always comment on my purse.

A: eh your purse so damn big lar. What you put inside?
B: why so huge? got a lot of things meh?
C: WAAAHHHH why so big one?

purse

I bought this purse from Roxy because it is huge enough for me to put in all my things. 
About 100+ kay? don’t know why all the big purse so freakin’ expensive >< Original price 199.90 if im not wrong.

ever wondered what’s inside that humongous purse? LOL
let me show you hahahha

The WHITE purse became BLACK.
that is why the other day I took out everything in my purse to go wash it. 

DSC04019

everything inside lol
I was surprised also kay?

DSC04021

DSC04022

Loyalty cards from Gloria Jeans, BBQ Chicken (Wangsa Walk), Neway, Red (Hair Salon) and Skin Food.

DSC04024

passport sized photos.
Didn’t intend to put the “middle picture” into my purse.
but SOMEBODY wanted a copy and we have to print 2 instead of one only.
Search around for another picture but the one I wanted to print is in another pendrive.
Therefore, in the end, we just printed the same one.

DSC04025

Name cards LOL

DSC04026

Mini calendars

DSC04027

Receipts

DSC04028

more receipts lol

DSC04029

Jusco and Genting Vouchers

DSC04030 

typical Buddhist >< 

DSC04031

Plasters for the clumsy girl

DSC04033

Cash, of course!

DSC04034

Cards LOL

DSC04037

Bonuslink Card – applied for free.
College Printing Card – A must have to print assignments, etc.
2 ATM Cards
College Student ID
Hostel ID
IC
Genting WorldCard
– applied for free too when I went to Genting. Useful, okay?
Coffee Bean Card – I admit this one is kinda useless. It is for free. So I just applied. No harm right?
ACCA Student Card
Jusco Card
– Able to get discounts during Member’s Day plus vouchers during your birthday month.
The Loaf Card – Collect points to redeem next time. RM10 for life.
Hinode Member Card – Applied this for free too if I’m not wrong.
RedBox Card – Got this long long time ago when we went to RedBox.
Swensens Member Card – Free Application. Collect points to redeem for free ice cream. *yummy*
SenQ Member Card – Applied this to get the 1 year extra warranty for my laptop.
Sony Style Member Card – Got this card for free when MR bought me the MP4. 10% off accessories.
Sakae Sushi Member Card – Got this card for free too from one of the Jusco Birthday Voucher. [Free Membership Card worth RM20]

DSC04038 

last but not least, TARC Bus Ticket xD

November 1, 2010

Wen’s 21st Birthday 30/10/10

Filed under: Uncategorized — Michelle @ 3:07 pm

It was Wen Wen’s 21st Birthday! (:

Knew him since primary school.
and his grandma sends us to school every morning.

We then ended up at the same secondary school.
I still remember all the CC outings, lunch sessions, basketball sessions, etc.

67610_491457691413_535041413_7019235_308265_n67537_1682176776376_1296279248_1859206_2942640_n

Wen and his present.
Jenn Mun and Wen’s youngest sister.

71615_491456611413_535041413_7019180_8041936_n

Aun and I looking restless LOL

33439_491459131413_535041413_7019295_3302038_n

72474_491459416413_535041413_7019309_5279300_n

Birthday Boy! (:

2

Tieng Wei and I with the birthday boyyyy (:

75386_491459836413_535041413_7019329_495632_n

cheh. so lanci lol

1

3

childhood friend (:

4

my kawan baik-s

73808_1682182216512_1296279248_1859224_4385150_n

SS17 group photo (excluding Aun and Jenn Mun, Tieng Wei the odd one in there. she’s from SMSU, btw)

74294_491460791413_535041413_7019371_2886472_n

Happy 21st Birthday, Wen.
May you be well and happy always.

Next Page »

Create a free website or blog at WordPress.com.